Przejdź do głównej zawartości

Temat 2: Wyrażenia algebraiczne i równania.

Wyrażenia algebraiczne - to liczby wraz z literami połączone znakami działań,
Na ostatniej lekcji poznaliście jak zapisujemy wyrażenia algebraiczne
 np.:
2x,7x2,2x1,3x2y+7,a2+b2
Nazwy wyrażeń algebraicznych możemy zapisać słownie według znaków działań, które je łączą, np.:


Wyrażenia algebraiczne | AleKlasa
                                





Zwróć uwagę na ten zapis:
W wyrażeniach algebraicznych, w których występuje mnożenie, często nie zapisujemy kropki oznaczającej iloczyn.
Zamiast pisać 2x    zapisujemy krócej    2x.
Oba zapisy są prawidłowe i oznaczają to samo wyrażenie, ale drugi zapis jest krótszy, a przez to praktyczniejszy.

Na dzisiejszej lekcji będziemy rozwiązywać zadania tekstowe z wykorzystaniem WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH.
 Obejrzyjcie filmik edukacyjny:



Następnie wykonajcie zadania 14 i 15 str.182
Dodatkowo na plusa++zadanie.18++str.183 
Rozwiązania prześlijcie na meila nauczyciela do czwartku.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Temat 17: Figury przestrzenne-podsumowanie

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy wiadomości na temat figur przestrzennych. Jeżeli jeszcze nie pamiętacie wzorów na objętości figur przestrzennych lub ich nie rozróżniacie-koniecznie uzupełnijcie notatki w zeszytach(wracając do wcześniejszych lekcji).   Obejrzyjcie teraz krótki filmik edukacyjny:  Następnie zróbcie test: https://gwo.pl/strony/2131/seo_link:klasa-6-figury-przestrzenne Pytania i odpowiedzi do tematu przesyłajcie do poniedziałku na e-maila nauczyciela  

Temat 22: Prędkość, droga, czas-powtórzenie.

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy sobie dział: Prędkość, droga, czas. Wokół nas poruszają się zarówno ludzie, jak i zwierzęta, rzeczy czy pojazdy. Ruch jest zjawiskiem powszechnym. Opisując ruch używamy trzech pojęć: drogi, prędkości i czasu. Prędkość, droga i czas to ważne pojęcia, z którymi spotykamy się nie tylko na matematyce, ale także na przyrodzie, fizyce i biologii. Na początek obejrzyjcie filmik edukacyjny: W rzeczywistości obiekty poruszają się z różną prędkością. Na przykład samochód musi czasami zwolnić, a czasami może przyspieszyć. Dlatego mówiąc o prędkości mamy na myśli średnią prędkość. Na przykład, jeśli samochód w czasie 2 godzin przejechał drogę 180  km , to znaczy, że w  czasie 1 godziny przejechał 90 kilometrów. Mówimy, że jego średnia prędkość wynosiła 90 kilometrów na godzinę. Zapisujemy to krótko:   90   km h   lub 90  km / h . Na koniec zróbcie zadanie 1: Dla chętnych zadanie 5: Odpowiedzi prześlijcie do czwartku na e-maila.

Temat 11: Figury przestrzenne-wprowadzenie

Poznaliście już w poprzednich latach jak wyglądają figury przestrzenne: Obejrzyjcie teraz film edukacyjny: Następnie zróbcie w zeszycie zadanie 1: Na plus***zadanie 3:  Pytania i odpowiedzi do zadań przesyłajcie do poniedziałku na e-maila nauczyciela