Przejdź do głównej zawartości

Temat 21: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych

Zapamiętajcie, że:
- gdy mnożymy (lub dzielimy) dwie liczby o jednakowych znakach, wynik jest zawsze liczbą dodatnią;
- gdy mnożymy lub dzielimy dwie liczby o różnych znakach wynik jest zawsze liczbą ujemną.


Obejrzyjcie teraz film edukacyjny:
Na koniec rozwiążcie test:
http://www.math.edu.pl/testy,sp,mnozenie-liczb-calkowitych
Pytania i odpowiedzi do zadań przesyłajcie na e-maila nauczyciela

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Temat 17: Figury przestrzenne-podsumowanie

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy wiadomości na temat figur przestrzennych. Jeżeli jeszcze nie pamiętacie wzorów na objętości figur przestrzennych lub ich nie rozróżniacie-koniecznie uzupełnijcie notatki w zeszytach(wracając do wcześniejszych lekcji).   Obejrzyjcie teraz krótki filmik edukacyjny:  Następnie zróbcie test: https://gwo.pl/strony/2131/seo_link:klasa-6-figury-przestrzenne Pytania i odpowiedzi do tematu przesyłajcie do poniedziałku na e-maila nauczyciela  

Temat 22: Prędkość, droga, czas-powtórzenie.

Na dzisiejszej lekcji powtórzymy sobie dział: Prędkość, droga, czas. Wokół nas poruszają się zarówno ludzie, jak i zwierzęta, rzeczy czy pojazdy. Ruch jest zjawiskiem powszechnym. Opisując ruch używamy trzech pojęć: drogi, prędkości i czasu. Prędkość, droga i czas to ważne pojęcia, z którymi spotykamy się nie tylko na matematyce, ale także na przyrodzie, fizyce i biologii. Na początek obejrzyjcie filmik edukacyjny: W rzeczywistości obiekty poruszają się z różną prędkością. Na przykład samochód musi czasami zwolnić, a czasami może przyspieszyć. Dlatego mówiąc o prędkości mamy na myśli średnią prędkość. Na przykład, jeśli samochód w czasie 2 godzin przejechał drogę 180  km , to znaczy, że w  czasie 1 godziny przejechał 90 kilometrów. Mówimy, że jego średnia prędkość wynosiła 90 kilometrów na godzinę. Zapisujemy to krótko:   90   km h   lub 90  km / h . Na koniec zróbcie zadanie 1: Dla chętnych zadanie 5: Odpowiedzi prześlijcie do czwartku na e-maila.

Temat 11: Figury przestrzenne-wprowadzenie

Poznaliście już w poprzednich latach jak wyglądają figury przestrzenne: Obejrzyjcie teraz film edukacyjny: Następnie zróbcie w zeszycie zadanie 1: Na plus***zadanie 3:  Pytania i odpowiedzi do zadań przesyłajcie do poniedziałku na e-maila nauczyciela